Kategorie: Aktuality

Odstranění EPC (Electronic Power Control)

Pěkný návod, podle kterého by odstranění restrikce 2. a 3. kvaltu zvládnul i Kocour z Červeného Trpaslíka.

Návod HERE.

Ještě přidávám popis funkce EPC od HonzyH poplatný karburátorové verzi 950-ky, ale ono je to v principu stejné (u "nás" bude pravděpodobně EPC kecat přímo do ovládání klapky):

EPC - electronic power control - tedy elektronické ovládání výkonu. Je tam proto aby kačena dodržela hlukové limity. Hluk se měří ve dvou režimech - při stání a při jízdě, kdy se měření provádí tak, že motorka projíždí kolem měřící aparatury na 2 a pak na 3 rychlostní stupeň a zrychluje na plný plyn a přitom nesmí překročit hladiny hluku.

Položme se na otázku jak elektronicky omezit výkon u karburátorů? Jednoduše - právě pomocí elektromagnetických ventilů v EPC. Z převodovky vedou 3 dráty - neutrál, 2 a 3. ECU podle toho pozná, že je tam 2 nebo 3 a podle čidla polohy plynu pozná, že chcete porušit hlukové normy (tedy pardón asi nejspíš chcete zrychlit, ale to úřad nezajímá) a dá pokyn elektromagmetickému ventilu v EPC a ten svým otevřením přivede vzduch do komory nad šoupátkem v karburátoru, tím zruší podtlak a šoupátko spadne dolů a tím omezí výkon. Odpojením se stane limitace výkonu na 2 a 3 nefunkční, navíc se zbavíte dalších hadic a serepetiček co se mohou pokazit. Obecně to pomáhá pokud chce zabrat na 2 a 3 na plno. Nenastane takové cukavavé zrychlování kdy je motor limitován EPC ale kačena dá rovnou plný výkon.

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.